Kulturní sociologie

Kulturní sociologie

Se souhlasem Katedry sociologie FSS MU Brno Vám v příloze nabízíme metodický list Mgr. Johany Kotišové, který byl vytvořen pro posluchače semináře Jak na sociolologii, sociální antropologii a genderová studia. Metodický list s využitím aktivity "Reklama jako mýtus o pivu" přibližuje pojmy kulturní sociologie, kulturní produkce a konzumerismus.

Podkladem pro práci je v tomto metodickém materiálu krátký reklamní spot o pivu. Po jeho zhlédnutí následuje série otázek a samostatná práce žáků, jejímž cílem je zkusit si analytický přístup ke kulturnímu produktu a vyzkoušet si problematizaci mediálního sdělení – podobně, jako to činí kulturní sociologie, sociologie kultury či kulturální studia. Studující popíšou, jakým způsobem se v daném kulturním produktu – reklamě – konstruuje propagovaný materiální produkt (alkoholický nápoj) a související identity a vztahy. Formulují některé zákonitosti působení reklamy – reflektují, co reklama slibuje těm, kdo si produkt zakoupí, jak se znaky a zobrazované stereotypy vztahují k propagovanému produktu atd. Tímto způsobem si nejen vyzkouší vybrané postupy sémiotické analýzy, ale rovněž posílí svoji mediální gramotnost.

YouTube video: 
Brno - Chci si to dát
Brno - Chci si to dát
PřílohaVelikost
PDF icon Metodický list Kulturní sociologie252.55 KB
cc by-nc-nd

O nás

Jsme učitelé, kteří se rozhodli přispět ke zvýšení prestiže svého oboru. Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd jsme založili především proto, že nechceme být nadále pasivními diváky častých a ne vždy koncepčních změn, které se v našem oboru dějí.

Adresa

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd
Gymnázium Sázavská
Sázavská 830/5
120 00 Praha 2

Archivováno
Národní knihovnou České Republiky