Vzdělávací materiály

Vzdělávací balíček - Vězeňství (Trestní právo)

Vážení pedagogové,
připravili jsme pro vás nový vzdělávací balíček, který se zaměřuje na témata trestního práva, vězeňství a procesu návratu lidí z vězení zpět do společnosti. Zabývá se i pomoci obětem trestných činů. Naším cílem je poskytnout vám přístupné a praktické zdroje, které můžete využít při výuce.

Šepoty a výkřiky (vzdělávací balíček - dezinformace, populismus, extremismus)

Balíček je komplexní vzdělávací nástroj navržený pro učitele, kteří se zaměřují nebo by se rádi zaměřili na prevenci radikalizace, zejména na sociálních sítích. Ve svých hodinách otevírají nebo by rádi otevírali témata jako dezinformace,  konspirační teorie, populismus, konspiritualita, konstrukt nepřítele, role jazyka v daných fenoménech.  Tento balíček si klade za cíl osvětlit, jaké jevy se spolupodílí na radikalizaci.

Profesní standard učitelů občanské výchovy a společenských věd

Kdybychom byli na školení, z pozice lektorky bych se hned v úvodu zeptala: “Co si představíte pod pod profesním standardem učitelů občanské výchovy a společenských věd?”. Použila bych k tomu celkem tradiční metodu, kterou ovšem s kolegyní po absolvovaném školení v zahraničí nazýváme mnohem velkolepěji anglicky think-pair-share neboli přemýšlej v tichosti, sdílej ve dvojici, sdílej v plénu. A měla bych vystaráno na značnou část dopoledne. Učitelé ze základek by měli co dělat, aby se shodli mezi sebou, natož s učiteli z gymnázií, kteří by jim naslouchali jen na půl ucha, protože by diskutovali s učiteli z jiných typů středních škol.

Vzdělávací balíček Írán (geopolitika, kultura a zkušenost - mezinárodní vztahy)

Milí učitelé,
představte si, že se chystáte na dobrodružství do země, kde historie a modernita tancují v rytmu tisíciletých tradic a kde každý kousek vypráví příběh. A ne, nemusíte balit kufry, ani vyhledávat nejbližší letenky. Vaše cesta začíná tady a teď, v pohodlí vaší třídy či obýváku, díky našemu vzdělávacímu balíčku o Íránu.

Společenská smlouva jako základ spravedlivého státu (Vlastnictví)

Lekce vznikla ve spolupráci s Filosofickým ústavem Akademie věd. Vychází z přednášky dr. Hany Fořtové, Politická filosofie: je nezbytná donucující moc, aby něco bylo skutečně „mé"? , kterou naleznete v odkazu.

Anotace:

Žáci v rámci hry sestavují pravidla/zákony, které jim pomohou ochránit, co je jejich vlastnictví. V závěru se seznamují s pojetím vlastnictví u Locka a Rousseaua v rámci teorie společenské smlouvy. Následně dle vzoru jednoho z filosofů vytvoří vlastní svět se svými pravidly. Lekce je vhodná do hodin filosofie, ale i literatury k tématu osvícenství.

O nás

Jsme učitelé, kteří se rozhodli přispět ke zvýšení prestiže svého oboru. Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd jsme založili především proto, že nechceme být nadále pasivními diváky častých a ne vždy koncepčních změn, které se v našem oboru dějí.

Adresa

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd
Gymnázium Sázavská
Sázavská 830/5
120 00 Praha 2

Archivováno
Národní knihovnou České Republiky