Shrnutí evaluace Letní školy Občankářů 2025 + FOTO


Akce je ZDARMA - přednost mají členové Asociace

Obecný dojem z celé akce:

Letní škola byla hodnocena velmi pozitivně – většina účastníků označila program jako „velmi přínosný“. Z komentářů opakovaně zaznívá:

    vysoká odbornost a kvalita přednášejících

    klimatizované prostory v centru, které podpořily komfort,

    oceňovaná atmosféra, profesionalita a otevřenost týmu.

Jedna účastnice to shrnula slovy:

    „Perfektní skladba přednášek a ti nejlepší přednášející. Pro mě zážitek… nejlepší z kurzů, co jsem jako učitel letos prošla.“

Ohlasy na jednotlivé bloky

Den 1 – Ústavnost

    Hornát, Kysela, Machek: témata ústavních systémů, demokracie a americké ústavy rezonovala velmi silně. Mnozí chtějí využít pracovní listy, některé si vytvářejí sami podle inspirace z LŠ.

    Účastníci chválili propojování filosofie s dneškem, využitelnost Platóna i Aristotela.

    Zazněly i názory, že obsah byl někdy náročnější pro žáky ZŠ, ale výborný pro osobní rozvoj pedagogů.

    „Ústavní design, obranyschopná demokracie, populismus – všechno velmi aktuální a důležité.“

 

Den 2 – Ekonomix

    Velký ohlas měla přednáška Vojtěcha Bahenského o válce a ekonomice: „naprosto přínosná“, „skvělý způsob předání“, „struktura obranných výdajů bude využitelná“.

    Jan Bittner byl často chválen za srozumitelný výklad globalizace, který prý „šokoval, jak může být ekonomie pochopitelná“.

    Portál Skoala a aplikace Nekrachni byly vnímány jako praktické a inspirativní.

 

Využitelnost ve výuce

    Účastníci uváděli, že:

        vytvoří vlastní ústavy se studenty

        použijí pracovní listy a aktivity z LŠ,

        chtějí implementovat data z grafů a diskusních otázek do výuky ZSV/OV,

        využijí nové metodiky z Skoaly.

    „Oceňuji, že jste spojili akademická témata s praktickým využitím. Mám zásobu otázek pro žáky.“

 

Návrhy na zlepšení

    Občerstvení – někteří navrhli větší rozmanitost jídel, více zeleniny, jinou variantu než pizzu. Zazněl i požadavek na bezlepkovou verzi.

    Víc času na diskusi – návrh na prodloužení LŠ o další den nebo zařazení diskusních kroužků.

 

Návrh témat Témata pro příště:

Respondenti by rádi viděli například:

    psychologii a duševní zdraví (sebevnímání, stres, duševní hygiena, péče o žáky),

    mezinárodní vztahy a bezpečnost,

    náboženství a moderní společnost,

    média, sociální sítě, dezinformace,

    AI ve výuce a digitální nástroje,

    revizi RVP,

 

Závěrečné hodnocení

Letní škola 2025 byla vnímána jako:

    profesionální, smysluplná, inspirativní akce,

    s vysokou odbornou úrovní,

    poskytující konkrétní, prakticky využitelné podněty do výuky.

Účastníci opakovaně děkovali za možnost účasti a těší se na další ročník.

    „Z Letní školy se raduji jako z celku. Zraje a je skvělá! Díky!“

 

Obrázky: 

O nás

Jsme učitelé, kteří se rozhodli přispět ke zvýšení prestiže svého oboru. Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd jsme založili především proto, že nechceme být nadále pasivními diváky častých a ne vždy koncepčních změn, které se v našem oboru dějí.

Adresa

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd
Gymnázium Sázavská
Sázavská 830/5
120 00 Praha 2

Archivováno
Národní knihovnou České Republiky