Výzkumná zpráva o žákovských parlamentech v ČR

Centrum pro demokratické učení zveřejnilo výzkumnou zprávu o žákovských parlamentech v ČR. Cílem výzkumu bylo zjistit, kolik škol s parlamentem pracuje a jak jsou s ním učitelé spokojeni. Výzkum se také věnoval tomu, co by mohlo fungování parlamentů zlepšit a jak žákovské parlamenty v českých školách podpořit. Výzkumu se zúčastnilo 1051 škol.

Z výzkumu vybíráme několik zjištění:

  • Žákovský parlament má 55 % ze zkoumaných škol.
  • Svůj parlament jako dobře fungující vnímá 68 % respondentů.
  • Fungování žákovských parlamentů by podle respondentů mohly zlepšit kurzy pro žáky a metodické materiály.
  • Je žádoucí, aby školy žákovské parlamenty měly, ale v praxi nejsou školy v tomto podporány.

Více informací poskytne výzkumná zpráva Žákovské parlamenty v České republice (CEDU, 2015).


O nás

Jsme učitelé, kteří se rozhodli přispět ke zvýšení prestiže svého oboru. Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd jsme založili především proto, že nechceme být nadále pasivními diváky častých a ne vždy koncepčních změn, které se v našem oboru dějí.

Adresa

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd
Gymnázium Sázavská
Sázavská 830/5
120 00 Praha 2

Archivováno
Národní knihovnou České Republiky