Jednou mi přišel od velmi milého žáka e-mail, který byl sice napsaný bez vulgarit, ale poselství by se dalo shrnout tak, jak jsem napsala v názvu této lekce. Koncentrovaná nenávist. Dostal dvojku, měl dostat jedničku. Spletla jsem se. Ale on svou žádost o opravu známky naformuloval tak, že si tento e-mail pamatuji roky. Když jsem se ho ptala, proč e-mail napsal tak, jak ho napsal, netušil, o čem je řeč. Od té doby v rámci psychologie dělám komunikaci.
Tyto lekce nabízí sérií cvičení, které lze využít všechny nebo si jen vybrat některé. Návrh evokace i závěrečného shrnutí je součástí prezentace.
Lekce jsem zkoušela na 13-14 letých žácích a v prvních ročnících čtyřletého studia. U těch malých jsem využila hezkého počasí, vytiskla jsem pracovní list "Komunikace evokace" a nechala je prodiskutovávat situace ve skupinkách samostatně na školním pozemku. Děcka si měla zahrát situace ve špatné a v dobré variantě. Dobrovolníci se pak mohli předvést před třídou.
Poznámka: přidala jsem pracovní list "Komunikace 1 e-mail opravný termín", protože mladší žáci potřebovali další cvičení k procvičení. Výstup si kontrolují žáci vzájemně. Náhodně rozdám napsané e-maily spolužákům, kteří hodnotí adekvátnost odpovědi. Následují společná kontrola.
| Příloha | Velikost |
|---|---|
| 980.96 KB | |
| 982.6 KB | |
| 50.39 KB | |
| 980.91 KB | |
| 182.96 KB | |
| 187.69 KB | |
| 403.65 KB | |
| 979.96 KB | |
| 981.51 KB |
| Příloha | Velikost |
|---|---|
| 4.65 MB | |
| 41.15 KB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.


