URNIČKA ČEKÁ aneb Politický marketing v parlamentních volbách 2021

Anotace: Jednoduchá aktivita, která může sloužit jako start k hlubšímu zkoumání různých aspektů voleb do poslanecké sněmovny, je založená na analýze úvodních obrázků na FB jednotlivých politických stran z konce srpna 2021, tedy z doby těsně před startem nejintenzivnější předvolební kampaně. Vychází z předpokladu, že na FB se strany chtějí představit potenciálním voličům rychle, efektivně a samozřejmě sympaticky. Pracovní list č. 1 obsahuje úvodní fotky všech stran, které jsou aktuálně nějak zastoupeny v poslanecké sněmovně, a také ukázku propagačních fotografií tří stran dosud mimoparlamentních (Zelení, Koruna česká a Přísaha). Na konci pracovního listu je série otázek, s jejichž pomocí mají žáci fotografie analyzovat a poté interpretovat. Ve druhém pracovním listu žáci pracují s fotografiemi krajských lídrů, které si sami dohledali, a zamýšlejí se nad podobami, funkcí a smyslem obrazové části politické reklamy.

Klíčová slova: volby, politický marketing, volební kampaň


RVP:
Občanský a společenskovědní základ, mediální výchova

Doporučený věk: 15+

Více naleznete v metodikce

PřílohaVelikost
PDF icon Urnička čeká_metodika1.38 MB
PDF icon Urnička čeká_PL11.58 MB
PDF icon Urnička čeká_2918.34 KB
cc by-nc-sa

O nás

Jsme učitelé, kteří se rozhodli přispět ke zvýšení prestiže svého oboru. Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd jsme založili především proto, že nechceme být nadále pasivními diváky častých a ne vždy koncepčních změn, které se v našem oboru dějí.

Adresa

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd
Gymnázium Sázavská
Sázavská 830/5
120 00 Praha 2

Archivováno
Národní knihovnou České Republiky