Hra na praní špinavých peněz. Vzdělávací blok prohloubí znalost žáků v jednom ze současných způsobů praní špinavých peněz a ukáže, v čem se tento problém týká každého z nás.
Hra vznikla ve spolupráci s Nadací České spořitelny.
Na základě rámce klíčových kompetencí dle RVP ZV (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) lze u lekce zaměřené na hospodářskou kriminalitu identifikovat tyto klíčové kompetence:
Kompetence k učení:
Žáci se učí pracovat s informacemi o hospodářské kriminalitě, vyhledávat relevantní informace, analyzovat je a aplikovat v praxi. Tím rozvíjejí schopnost samostatného učení a osvojování nových poznatků.
Kompetence k řešení problémů:
Lekce podporuje dovednost identifikovat problémy spojené s hospodářskou kriminalitou a hledat efektivní a etická řešení těchto situací. Žáci se učí přistupovat k problémům systematicky a kreativně.
Kompetence komunikativní:
V rámci diskusí a týmových aktivit žáci rozvíjejí schopnost jasně a účinně komunikovat, argumentovat a obhajovat své názory. Učí se také prezentovat své myšlenky ostatním a aktivně naslouchat.
Kompetence sociální a personální:
Spolupráce v týmu při řešení úkolů a simulací podporuje rozvoj sociálních dovedností, schopnosti pracovat s ostatními, respektovat různé názory a zodpovědně se podílet na společné práci.
Kompetence občanské:
Žáci se seznamují s právními a morálními aspekty hospodářské kriminality, což podporuje rozvoj jejich odpovědnosti jako občanů a jejich schopnosti aktivně se podílet na prevenci a řešení těchto problémů ve společnosti.
Kompetence pracovní:
Při simulacích a praktických cvičeních žáci rozvíjejí pracovní návyky, dovednosti a disciplínu potřebnou pro plnění úkolů spojených s kontrolou a prevencí hospodářské kriminality.
Příloha | Velikost |
---|---|
Hospodářská krimininalita - metodika i pracovní listy | 4.2 MB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.