Anotace:
Lekce se zaměřuje na klíčové instituce, které mají za úkol kontrolovat ty, kdo spravují stát a nakládají s veřejnými financemi. Cílem je představit žákům význam a funkci těchto institucí, jejich roli v zajišťování transparentnosti, odpovědnosti a předcházení zneužívání moci. Lekce se rovněž zaměřuje na praktické příklady, kdy kontrola napomáhá nejen odhalování nesrovnalostí, ale také prevenci chyb a podporu správných postupů.
Kompetence:
Právní a občanská kompetence:
Pochopení významu kontrolních institucí a jejich role v právním státě.
Rozvoj občanské odpovědnosti a porozumění tomu, jak občané mohou využívat tyto instituce k ochraně svých práv.
Kritické myšlení a řešení problémů:
Schopnost analyzovat situace, kdy kontrola může předcházet chybám nebo odhalovat nesprávné jednání.
Rozvíjení schopnosti kriticky hodnotit roli institucí v zajišťování transparentnosti a spravedlnosti.
Komunikační dovednosti:
Rozvoj dovedností při diskusi o důležitosti kontroly ve společnosti a při obhajování významu transparentnosti a odpovědnosti.
Zlepšení schopnosti formulovat a prezentovat názory a argumenty.
Spolupráce a sociální kompetence:
Posílení schopnosti pracovat v týmu při simulacích kontrolních procesů.
Rozvoj empatie a porozumění různým rolím v rámci společnosti.
Doporučený věk:
15 +
Délka:
Dle výběru institucí (nejvyšší kontrolní úřad, ombudsman, Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí)
“Projekt je podpořený grantem Velvyslanectví USA v Praze.”
Příloha | Velikost |
---|---|
Metodika - Kdo kontroluje mocné? | 388.75 KB |
PL - Sestavení vlády | 302.73 KB |
PL - Nejvyšší kontrolní úřad | 299.36 KB |
PL - Úplatky | 260.75 KB |
PL - Ombudsman | 249.42 KB |
PPT - Financování politické kampaně | 7.59 MB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.