Vzdělávací materiály

Vzdělávací materiály: Svět v pandemii

Příspvěvek obsahuje odkazy na přednášky (Jan Motal, Marcel Mahdal, Karolína Kottová, Josef Marc, Ondřej Dostál)+ vzdělávací materiály (lekce: metodiky + pracovní listy a PPT)

Volby s Jindřichem Šídlem: Česko se mění, může za to ale i enormní množství propadlých hlasů

Anotace: Díky aktivitě můžete s žáky probrat, jaké systémové kroky následují po volbách. Žáci sami pracují s podcastem Vinohradská 12, kde se dozvídají o kompetencích jednotlivých politických činitelů. Co, jak a kdy se může v souladu s Ústavou dít.

předmět: politologie

Hezká aktivita na opakování je naše další lekce: https://www.obcankari.cz/edukacni-material-co-bude-dal-volby-do-poslanecke-snemovny-ceske-republiky

Co s krabicí od bot?

Taky máte doma krabici od bot? Nevyhazujte ji, může se totiž hodit!

Žáky/Žákyně můžete pomocí lekce naladit, navnadit, na projekt, který se snaží pomáhat především dětem. Nechte žáky/žákyně přemýšlet o emoci RADOST a poté se společně vydejte na stránky projektu "Krabice od bot". Najdete tu spoustu cenných informací. Projekt můžete podpořit v rámci školy (zde lze využít třeba školních/žákovských samospráv a spolupráci se třídou a učiteli), nebo necháte na dětech, zda si o tom chtějí více popovídat s rodiči, s nimiž naplní krabici od bot. 

Šikana učitele (seriál Ochránce)

Aktivita ošetřuje vztah učitel – žák, nikoli žák – žák
Aktivita otvírá problém šikany učitelů jako sociálně patologického jevu. Řeší psychické dopady šikany, motivaci agresorů, roli diváků a právní podporu, kterou případná oběť šikany má. Aktivita klade na učitele velké nároky, musí si být jist, že vzniklou diskuzi ustojí a bude schopen žákům vysvětlit, že ponižovaní či zastrašování učitele (nebo kohokoli jiného) vede k psychickým problémům ponižovaného, že agresivita není asertivita, že stupňování agrese vůči slabšímu jedinci může vést k věcem, které iniciátoři šikany původně ani nezamýšleli a jež pro ně budou mít nenávratně negativní následky (stejně jako pro oběť).
Aktivitu by učitel měl realizovat ve třídě, kde k podobným projevům šikany nedochází, slouží pouze jako prevence, nikoli jako způsob řešení. K řešení problému šikany by měl být vždy přizván odborník.
 

O nás

Jsme učitelé, kteří se rozhodli přispět ke zvýšení prestiže svého oboru. Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd jsme založili především proto, že nechceme být nadále pasivními diváky častých a ne vždy koncepčních změn, které se v našem oboru dějí.

Adresa

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd
Gymnázium Sázavská
Sázavská 830/5
120 00 Praha 2

Archivováno
Národní knihovnou České Republiky