Filosofie jako nástroj k objevování světa
Čtvrtý vzdělávací balíček, který vznikl ve spolupráci s Filosofickým ústavem AV ČR, přináší sedm nových témat spojujících svět odborného bádání s praxí učitelů. Cílem je nabídnout učitelům nástroje, jak vést s žáky hlubší debatu o světě, společnosti, technologiích a hodnotách – bez složité teorie, zato srozumitelně, hravě a s jistotou odborné kvality.
Každá lekce vychází z videopřednášky vědců a vědkyň AV ČR a je doplněna metodikou, pracovními listy a otázkami do výuky. Témata sahají od filosofie umění, etiky technologií a proměn demokracie až po úvahy J. A. Komenského o míru a válce.
Obsah balíčku:
Talent jako téma filosofie umění – Martin Nitsche
Kriticky o společenské soudržnosti? – Petr Urban
Rok 1989: Od plánu k trhu – Ondřej Ševeček
Myšlenky o válce a míru v díle J. A. Komenského – Věra Schifferová
Jazykové modely a jazykové porozumění – Vít Gvoždiak
Indie jako největší světová demokracie? – Jiří Krejčík
AI a životní prostředí – etické dilema – Juraj Hvorecký
Balíček propojuje humanitní a přírodovědné myšlení a rozvíjí kritické myšlení, mediální gramotnost, argumentaci a občanskou kulturu. Vhodné pro výuku ZSV, dějepisu, češtiny, mediální výchovy, etiky, zeměpisu či biologie.
Více již najdete v samotném balíčku.
Za finanční podporu a plodnou spolupráci děkujeme:
| Příloha | Velikost |
|---|---|
| 420.29 KB |
- Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.


