Vzdělávací materiály

Strategická a krizová komunikace ve škole – Jak jsme připraveni?

Anotace:

Žáci si formou týmové práce, analýzy a reflexe uvědomují rozdíl mezi strategickou komunikací (co děláme předem, abychom byli připraveni) a krizovou komunikací (co děláme v okamžiku, kdy situace nastane).
Učí se rozpoznat, jak škola reaguje v mimořádných situacích, kdo komunikuje, jaké informace se sdělují a jak se udržuje klid a důvěra.
Cílem je zjistit, na jaké typy krizí je škola reálně připravena, jaké má strategie, kontakty, plány a role rozdělené, a co je potřeba dopracovat nebo aktualizovat.

Cílem je pochopit, že každá mimořádná událost vyžaduje jiný způsob komunikace,
ale vždy platí zásada KLID – KONTROLA – KOOPERACE.

 

LEKCE OD PREVENTISTŮ PRO PEDAGOGY: Co dělat, když ve třídě zazní závislost?

Anotace:
Lekce nabízí učitelům bezpečný prostor pro sdílení, nácvik postupů a získání jistoty v situacích, kdy do výuky nebo třídního života vstoupí téma návykového chování – u žáka nebo v jeho rodině.
Nejde o to z učitele dělat terapeuta.

Cílem je, aby pedagog:
• věděl, jak bezpečně reagovat v prvním kontaktu,
• uměl rozpoznat hranici ohrožení dítěte,
• dokázal předat situaci dál a nebyl na ni sám.
Lekce pomáhá posílit taky jednu důležitou myšlenku z praxe: zdánlivě malá, lidská reakce učitele může být pro žáka klíčová.

Akademie věd - IV. vzdělávací balíček

Filosofie jako nástroj k objevování světa

Čtvrtý vzdělávací balíček, který vznikl ve spolupráci s Filosofickým ústavem AV ČR, přináší sedm nových témat spojujících svět odborného bádání s praxí učitelů. Cílem je nabídnout učitelům nástroje, jak vést s žáky hlubší debatu o světě, společnosti, technologiích a hodnotách – bez složité teorie, zato srozumitelně, hravě a s jistotou odborné kvality.

Hranice práce

Anotace:

Prostřednictvím aktivity žáky seznámíme s pracovními podmínkami hůře placených profesí, jejich úkolem bude porovnat motivy z dokumentu Apoleny Rychlíkové a Wolkerových balad, metodika je primárně zamřena na přiblížení proletářské poezie, umělecké angažovanosti spisovatelů ve 20. letech 20. století s přesahem k současnosti.

Lekce je součástí vzdělávacího balíčku Chudoba, který vznikl ve spolupráci s Diakonií a se Zastoupením Evropské komise v Praze: https://www.obcankari.cz/edukacni-material-vzdelavaci-balicek-chudoba

Zelená politika - vzdělávací balíček

Vzdělávací balíček, který obsahuje přenášky a vzdělávací lekci k tématu zelené politiky. Pořadatelkou semináře, kde příspěvky zazněly, je Petra Slámová. Autorkou lekce je Iva Štrojsová.

O nás

Jsme učitelé, kteří se rozhodli přispět ke zvýšení prestiže svého oboru. Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd jsme založili především proto, že nechceme být nadále pasivními diváky častých a ne vždy koncepčních změn, které se v našem oboru dějí.

Adresa

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd
Gymnázium Sázavská
Sázavská 830/5
120 00 Praha 2

Archivováno
Národní knihovnou České Republiky